Redigering - Cirkel med text i

 
Hemligheten bakom den här bilden. ↓
 
 
1. Öppna som vanligt upp bilden du vill redigera i photoshop. Öppna därefter en tom fil genom att tryck Ctrl+N.
 
 
2. Dra sedan ut den vita bilden till en storlek du tycker är lagom genom att trycka på Ctrl+T.
 
 
3. Välj sedan elliptisk markeringsram och gör en cirkel. (OBS. Det måste vara innanför det vita området. Annars kommer det inte fungera)
 
 
4. Då kommer det att se ut såhär. ↑
Nu kommer vi till det roliga. Du trycker Ctrl+J och gör på så sätt en kopia på lagret. På den kopian ser du att bara cirkeln finns kvar. (↓)
 
 
5. Ta sedan bort det lagret som du kopierade från (det i mitten) så att bara bakgrunden och det nya "cirkel-lagret" är kvar. Då kommer det att se ut såhär. ↓
 
 
6. Dra sedan ner opaciteten så att den vita cirkeln nästan blir genomskinlig.
 
 
När du är klar med det kommer det se ut ungefär såhär.
 
 
och om du inte är nöjd med storleken på cirkeln eller var den är på bilden kan du bara omforma den ( Ctrl+T ).
 
7. När det är klart är det bara att skriva in en liten text. Den fonten jag använde heter Skinny och jag laddade ner den på dafont.com.
 
 
Och det slutliga resultatet kommer sedan att se ut såhär.
 
 

 
Jag redigerar mina bilder i photoshop elements 10. Hoppas ni förstod och annars är det som sagt bara att fråga. :)
 

Kommentarer
Postat av: Mary

Bra förklaring och tips! ^.^

2012-07-25 @ 20:34:33
URL: http://mymary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0