Redigering - Gammeldags känsla

 
Jag hade tänkt försöka mig på mitt första redigeringstips, där tänkte jag visa hur man får in ett mönster/textur i en bild som ger den en lite mer gammeldags känsla.
 
Jag jobbar alltid i lager, för det tycker jag är betydligt enklare. I fall man skulle göra fel slipper man att ångra femtioelva gånger, och kan istället bara ta bort det lagret.
 
 
 
1. Öppna upp bilden du vill redigera. Öppna sedan upp texturen du vill ha. Dra därefter över texturen på din bild. Det kommer då se ut som bilden nedanför. ↓
 
 
Klicka sedan på fliken Bild→Omforma→Omforma fritt, eller Ctrl+T.
 
 

3. Du kan nu dra i textur-bilden och få den till den storlek du vill ha. När du är färdig kommer det att se ut ungefär såhär. ↑
 
 
4. Sedan drar du bara ner opaciteten till du tycker att bilden ser bra ut, i mitt fall blev det 19%.
 
 
 
... och Voilá! Nu har du en bild som ser lite sådär härligt gammeldags ut.
 
Jag redigerar mina bilder i photoshop elements 10. Jag vet att exempelbilden inte var speciellt bra, men jag hoppas ni förstod allt, och annars är det bara att fråga. ^^
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0